magazin
Cikksorozatunkban olyan külföldi filmeket mutatunk be, amelyek hiába sikerültek nagyszerűen, méltatlanul kevés figyelmet kaptak Magyarországon. A…
továbbhír
November 18-án este Hajdu Szabolcs Bibliothéque Pascal című filmje nyitja meg a Los Angeles-i Magyar Filmfesztivált a Laemmle filmszínházban -…
továbbhír
A Mama, a Vacsora, és a Vallomás is díjakat hozott Franciaországból és Németországból, végső búcsút vettek Dargay Attilától, és átadták a…
továbbmagazin
Habár a K5 és K6 elnevezésű blokkok két külön egységet képviseltek a 40. Magyar Filmszemlén, a válogatásokon szereplő mindegyik alkotást…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié